Olen näköjään ihan tosissani alkanut viihtyä neulepuikot käsissäni. Se tuntuu kivalta. Toivon kipinä elää sisälläni, ehkä minäkin sittenkin joskus teen kauniin pitsihuivin, tai ihan itse ne omat sukkani - tai ehkä jopa joskus puen päälleni itse neulomani puseron! Kuka tietää!

Jouluna otin syliini keltaisen ja oranssin kerän lankaa. Tekisin niistä huivin Pauliinalle joululahjaksi. Joululahjaksi ehtisin sen tehdä siksi, että minun perheeni kanssa viettäisimme joulun viikkoa myöhemmin kuin muu suomi - uutena vuonna!

Huivista tuli ihan mun värinen, mutta no-can-do kun päätin jo että paketoin sen jouluksi ja paketin päälle tulee lukemaan Pauliina.


Tein tähän huiviin oikein hapsutkin, kun lankaa oli juuri sopivasti. Niistä tuli tosi kivat, ja näyttivät tekevän huivista vähän valmiimman oloisen kuin esim oma punaiseni jossa hapsuja ei ole.



Sain kuvaus sessiooni ihanan mannekiinin. Joskus se kyllä hymyilee mutta nyt sitä lähinnä ihmetytti.


Huivissa on kahta tekniikkaa; Helmineuletta ja kahta lankaa.
Helmineule oli mulle jollain tasolla tuttu, joihinkin lapasiin olen tehnyt selkämykseen helmineuletta. Mutta tää raidoitus kahdellla langalla oli uutta, en katkaissut lankaa missään vaiheessa koska raidat oli noin ohuet. En tiedä miten se pitää sitten tehdä jos tekee paksuja raitoja.
Ja taas Elmeri kurkkii kameraan, oikea linssilude. ^_^

Tiedän että Pauliina käy silloin tällöin kurkkimassa tätä mun blogia, mutta ei uskalla kommentoida mitään. Hih, tän jälkeen ei varmaan senkään vertaa. Mutta Kiitos Pauliina kun vierailet täällä, ja tuhannesti kiitoksia kun pidit antamastani lahjasta! Toivottavasti se lämmittää sua pitkään!


-Pia