Harvinaista että minä innostun Enkelinsiivistä.
Vielä harvinaisempaa on että innostun jonkun tekemästä askartelusta niin paljon että "kopioin" sen ja teen omanlaiseni.

Näin kuitenkin kävi tossa joulunalus aikana kun vierailin Taitotaivaassa. Sari oli tehnyt hienon Enkeli aiheisen pikkutaulun ja minä ihastuin siihen niin kovasti että ostin omat siivet ja enkeli torven, sekä tietysti taulupohjan.

Tarkoitus oli tehdä tämä neljä vuotta sitten tapaturmaisesti menehtyneen ystäväni Matin äidille jouluiseksi muistamiseksi. Kun Porissa joulua vietettiin vuoden vaihteessa, oli tarkoitus mennä häntä moikkaamaan mutta mulle tyypilliseen tapaan se sitten jäi. (mun vika on että jätän asioita tekemättä kun se on helpompaa niin... )

Huomenna kuitenkin olemme menossa Poriin, kun äiti täyttää sunnuntaina jotain 32vuotta tai en mä muista paljoks se oli... ^_^
Niin voipi olla että ehkä muistaisin ja ehtisin käydä Kirstin luona tän taulun viemässä. Sen näkee sitten.

Tässä kuitenkin tämä oma  versioni Sarin ideasta.


Taulupohjan reunat maalasin ensin kultaisella akryylimaalilla. Sitten kovin vaivoin sain leikattua höyhenpaperista sopivan mallisen ja kokoisen palan ja -kyllä- ihan liimasin sen liimalla -todellakin- tuohon pohjaan. Reunoja vähän siistin vielä maalilla ja sitten vaan koristeita päälle.


Ihanat höyhensiivet kimalteilla löytyi taitotaivaasta, päälle vielä kultanauhasta rusetti -liimaten!


Enkelitorvi pääsi alareunaan ja sai myös koristuksekseen kultaisen rusetin.


Kultani, kämppikseni, tulosti Varpunen jouluaamuna -laulunsanat paperille minun kiljuessa vieressä että "vieläkin pienemmäksi" Hih. ^_^
Sari oli omaan tauluunsa laittanut Enkeli taivaan -sanat, mutta koska musta se on kauhee laulu - valitsin suomen kauneimman joululaulun sanat! (mun mielestä tietenkin, älkää polttako roviolla!)



Tässä tuo mun ruttaama ja leimamusteella modifioitu paperi.

Laitan tähän vielä tuon laulun sanat jos joku ei tosta kuvasta saa selvää, tai ei löydä sanoja muuten vaan ja tahtoo käyttää niitä vaikka ensi joulun askarteluissa.



Varpunen jouluaamuna

Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Varpunen pienoinen, syönyt kesäeinehen,
järven aalto jäätynyt talvi pakkasessa.

Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
Joulu on, koditon varpuseni onneton,
tule tänne riemulla, ota siemen multa!

Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.
Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!

En mä ole, lapseni, varpu tästä maasta,
olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta

-Pia