"Äiti nää tuoksuu IHANALTA!"

Ihana kommentti jonka eräs kansalaisopiston kurssilla ollut rouva kertoi lapsensa sanoneen ensimmäisen tapaamisen jälkeen. Hän oli torstai-iltana mennyt kotiin suomenlampaan villanyyttien kanssa ja hänen pieni tyttärensä oli tullut vastaan ja tutkinut villoja ihmeissään. Haistellut niitä innoissaan ja tokaissut "Äiti nää tuksuu Ihanalta!"

Olin siis 4.10. ja 7.10. kansalaisopiston huovutuskurssilla ja siellä tosiaan opin jonkinverran huovuttamaan.

Ensimmäisenä iltana käytiin läpi asioita kuten "Mitä villa on" "Mitä on huovutus ja miten se tapahtuu" ja tollasia teoria juttuja. Sitten harjoteltiin tasohuovutusta. Sai tehdä patalappuja/lapun tai istuinalusen. Mä tein jotain siltä väliltä. heh. Ei mahdu takapuoli siihen päälle mutta on hiukan iso patalapuksi. Nyt se mun tuotos on keittiönpöydällä servettitelineen alusena.. Hihi!

991156.jpg

Käytin tummanvihreää villaa ja koristeeksi laitoin kahta eri punaista. tuo rinkula tossa työn keskellä on just sen servettitelineen pohjasta tullut. En tajunnut että se jäis noin hyvin, mutta ei se haittaa kun se siinä päällä kuitenkin on. En tahtonut edes yrittää ensimmäiseen työhöni mitään esittävää kuvaa, ja pilkut ja laikut on kivoja. Siksi tällanen valinta. :D

Sunnuntai aamuna sitten uusien ideoiden kera suuntasin kurssin toiselle tunnille, viimeiselle. Kaksipäiväinen kurssi kun oli siis kyseessä. Sunnuntaina tarkoitus oli huovuttaa kaavojen avulla, mulla ei ollut hajuakaan että mitä se tarkoittaisi. Onneksi opettaja oli hyvä, ja neuvoi hienosti. Ehdin siinä sitten tekemään ensin pienen laukun jonka hihnasta tuli hieman liian kapea, mutta opettaja sanoi että huopa kestää kyllä.

991158.jpg

991161.jpg

Kurssilta sai ostaa haluamansa värisiä villoja jotka oli tilattu KehräämöMustalampaasta. Itse tahdoin ruskeaa ja limevihreää.. tai tuo oli kyllä inan keltaisempaa kuin ihan oikeasti limevihreä. (ja kuva vielä kellastuttaa sitä enemmän) Ensimmäisessä kuvassa siis laukku edestä, hienon kiemuran laitoin siihen läppään. Toisessa kuvassa laukku takaa, tuo nurmikkokuvio (joka näyttää ihan liekeiltä, pöh) on siis ympäri koko laukun. Edessä se ei vaan näy niin selvästi kun läppä on siinä päällä.

Sitten kun aikaa vielä oli, ajattelin kokeilla tehdä Viinipullon Coolerin. Eli kun villa kastuu, se alkaa jäähdyttää. Siksi lapasetkin on kylmät jos ne pääsee kastumaan. Ite oivalsin ton, en katsonut googlesta enkä wikipediasta. (eli voi olla väärä havainto) Mutta värit olivat siis samat tässä työssä, ja muutenkin olen tyytyväinen tähän. Vielä en ole kokeillut käytännössä miten toimii mutta hyvin se pullon päälle sopii!

991162.jpg

Mun iskä sanoi noista hapsuista että ne on ihan mun tyyliä, kun mulla kaikkia hiippahuppu vaatteita on ja oon muuteski pikkanen menninkäinen. Vähänkö olin että Jipii! ;)