Nämä riipukset tein jo kesälomallani, heinä-elokuun aikoihin tänä vuonna. Koruosa, tai sanoisinko että varsinainen riipusosa on HelmiQ:n valikoimista. Se on keramiikkaa, enkä muista valmistajan nimeä, käsityötä kuitenkin ovat - käsittääkseni. Värejä oli useampiakin mutta nuo nyt miellyttivät mua eniten.

Nauhana on sellaisia eripaksuisia punottuja nauhoja.. en sitäkään enää tarkalleen muista. Jos olisin reipas, tutkisin sen HelmiQ:n sivuilta mutta se olis jo ihan hifistelyä. HelmiQ löytyy osoitteesta www.helmiq.fi ja myös tuolta mun linkkilistasta. HelmiQ:lla oli myös tuolla Tampereen kädentaito messuilla osasto josta mulle tarttui kaikenlaista pientä mukaan.. Hihi.. Kiitos taas hyvästä palvelusta Pialle ja Tarjalle jotka nyt osastolla sattuivat juuri mun kanssa keskustelemaan.

Näitä on siis neljä eriväristä ja eri näköistä;

1033403.jpg

Ruskea sydän ja vihreitä hopeafolio helmiä sekä tummanvihreitä isompia siemenhelmiä. Sen verran vähän olen pro-helmistelijä että en nyt muista oliko tuo sitten joku 10/0 tai 7/0 vai miten niitä edes merkitään. :) Tässä korussa ainoat HelmiQ tuotteet on tuo ruskea sydän ja vihreä nauha. Paikallisesta ja naapurikaupungin askartelukaupoista olen nuo muut hamstrannut.

1033406.jpg

Tässä on samanlainen hankinta politiikka. Eli HelmiQ:sta punainen sydän ja muut helmet on paikallisista kaupoista. Ovat myös niitä hieman suurempia siemenhelmiä nuo ruskeat ja pienet punaiset. :D -ammattimaista.

1033408.jpg

Oranssi - mun viime kuukausien lempiväri. Eli jostain kesästä asti on ollut "oranssi kausi" Hehe.. tälle tiedän erään henkilön nauravan. Tässä on nuo pienemmät punaiset helmet muovia, tuolla välissä, siksi että mulla ei sattunut olemaan yhtään sopivampia punaisia eikä ollenkaan oransseja helmiä.

1033410.jpg

Ei ihan ole tuo riipus sen värinen kuvassa mitä se on luonnossa. Tiedä sitten hämääkö tuo mun koripohjan väri tota riipuksen väriä. Mutta luonnossa tuo on oikeesti lähempänä tuon pohjan vihreyttä kuin sitä miltä tuo näyttää tuossa kuvassa. Siinä nuo pienemmät vihreät on myös muovia, kuten edellisessä punaiset. Ja samasta syystä. :D

Tällasia tuli siis kesälomalla väkerreltyä. Pitää taas tarttua helmiin ja nauhoihin, nyt kun mulla on paljon uusia hienoja helmiä. :)