Keväällä, kolmannessa periodissa (eli jaksossa) mulla oli puutyökurssi. Kurssin oppimistehtävinä oli kuviosahaus koneella sekä käsin, saumalevyn valmistaminen, käsityömenetelmät ja portfolio.

Kehitin siinä sitten koneellista kuviosahaustyötäni suunnitellessa uuden kivan tavan käyttää leimasimia.

 


Wiff of Joy:n Lohikäärme pääsi 4mm koivuvanerin pintaan ja sen jälkeen kuviosahan terän alle! Kolminkertaiseksi naulattuna sain yhdellä sahauksella vanerista kolme samanlaista lohikäärmettä.

 


Normaaleista leimakuvavärittelyistä poiketen maalasin nämä leimakuvat akryylimaalein. Lopuksi leimasin ääriviivat vielä uudellen maalatun pinnan päälle ja liimasin vahvalla liimalla vahvan magneetin lohikäärmeen taakse!

 


Sanoisin mielelläni että kuviosahalla sai jopa yksityiskohtaisempaa jälkeä kuin saksilla akvarellipaperista! Oon ihan huipputyytyväinen näihin! Nyt mulle saa kuka tahansa ostaa sellasen pöytä-kuviosahan, jotta voin tehdä kaikista mun leimasimista tämmöset! ;D

Tää oli viiminen pakollinen käsityömenetelmä mun opinnoissani - onneksi voin valita vielä roppakaupalla valinnaisia käsityömenetelmiä! :D Ehkä jopa mahdollisesti Puutyö II:n ..kuka tietää!

Innostukaa Ihanat!

love, Pia