Tossa parissa aikaisemmassa postauksessa (neliapila ja joulupukinpaja) oon vihjaillut tekeväni erästä salaperäistä systeemiä, josta en oo voinut sen enempää kertoa, koska siitä oli tulossa joululahja Äidilleni.

Nyt kun joulusta ollaan onnellisesti päästy, voin esitellä tän tarkoin varjellun projektini, joka oli muuten lahjan saajalle läheisineen hyvinkin mieluisa.


Valaisin made out of old books! Eli kirjalamppu.
Tältä se näyttää päivänvalossa, ilman valoaan.



..ja tältä se näyttää samoissa olosuhteissa toiselta puolelta.



Tässä olen sytyttänyt lamppuun valon. Se näyttää tältä.



Ja nyt lamppu on vähän pimeämmässä, joten näkyy varjostimen rakenne. Se päästää valoa yhden, kahden tai kolmen paperin läpi. Varjostimessa olen siis käyttänyt tässä postauksessa kyseessä ollutta kirjaa ja sen sivuja.


Eihän tää siis ole todellakaan ole mikään ainutkertainen idea, en ole ihan omasta päästäni keksinyt, mutta olenpahan omin käsin toteuttanut ja vanhempani (<3) ilahtuivat tästä kovasti. Se sopii heidän hienoon, rintamamiestalon juuri remontoituun olohuoneeseensa oikein kivasti. Ehkä Äiti ottaa lampusta kuvia blogiinsa sen oikealla paikalla - heidän olohuoneessa. Nythän lamppu on kuvattu mun asunnon lattialla.

Tämmöstä mun läheiset saa joululahjoikseen! ;)

love, Pia