Tänään sain käsiini paikkakuntani Kansalaisopiston Opintosuunnitelman. Selasin sitä ja etsin ensimmäiseksi käsiini Huovutuksen alkeet. Viime vuonna myöhäinen ja hidas, että en päässyt osalliseksi huovutukseen. Nyt ajattelin varmistaa pääsyni huovuttamaan. Olen aina ihaillut huovutusta ja ihmisiä, jotka osaavat huovuttaa. Kun vierailen joissakin käsityöaiheisissa liikkeissä/kojuissa, hipelöin innoissani kaikkia huovutettuja laukkuja, huiveja ja pieniä koruja sekä koristeita. Olen kokeillut huovutusta, mutta ei siitä mitään ole tullut. Vettä on ämpärin sijasta lattialla, minun päälläni ja pöydällä. Ja saippuaa pitkinpoikin naamassa ja silmissä. Mitä Ihmettä pitää tehdä tälle märälle villalle? Neulahuovutus on jotenkin sentään sujunut! Olen saanut aikaiseksi esim. Sellaisen rintakoru-kukkasen jonka keskustaan liimasin napin. Öö.. Minä ahkera blogittaja en ole siitä kuvaa blogiini laittanut. Voih! :(

Noh, Muita kiintoisia kurssituksia olivat Perhosidontatekniikalla koruja -kurssi. Ilmeisesti siis solmitaan ohuella narulla karvoja, sulkia ja höyheniä toisiinsa. Niistä tehdään jonkinlainen rypäs ja sitten se kiinnitetään vaikka korvakoru koukkuun. Näin minä tämän ymmärtäisin. Uskoisin kykeneväni tuollaiseen toimintaan ja se vaikuttaa mukavalta puuhalta.

Tietysti, kun koruista olen muutenkin kiinnostunut. Kiinostuin tällaisista kahdesta kurssista jotka ovat siis jollakin tapaa hopea/metallilangasta väänneltäviä ketjuja.. Siis hopealangasta väännetyistä renkaista punotaan ketju. Miten Hienoa! :D Näitä on siis kaksi kurssia, alkeet ja jatkokurssi. Suuntaan ma siis molempiin!

Nukkekoti juttuja monilla on blogeissaan ja varmaan suurensuosion saavuttaneena tuo aihe on päätynyt myös tänne Kansalaisopistoon. Ilmeisesti tässä kurssilla tehdään alkutekijöistä nukkekoti. Myös vaihtoehtona on vanhan uudistaminen... Mun pitää kysyä mun äidiltä että joko se on alkanut uudistaa mun vanhaa nukkekotia. Äiti nimittäin puhui joskus sen uudistamisesta, mutta ilmeisesti se jäi kun hän löysi jonkun 70-luvun mukaan sisustetun nukkekodin kirpputorilta ja on sitä sitten jatkanut jossain määrin. Äiti? onko näin? (kätsää kun tiedän Äiskän lukevan mun blogia) Niin että tuolle kurssille varmaankin tulen itseni myös ilmoittamaan. Kokonaisuudessaan sisältää 55tuntia opetusta ja kestää maaliskuun loppuun.

Sitten oli vielä joku askartelukurssi, jossa tehdään jonkinlainen muisto/aforismi kirja.. Miksikäs sitä nyt siinä kurssiohjelmassa sanottiin.. hmh.. Spooli! Juu sellanen se oli. Ihan joku kahden arki-illan kestoinen kurssi vain että sellaiselle jaksaa mennä ihan helposti.

Kyllä tässä sitten olisikin Pia-tytölle puuhasteltavaa loppuvuodeksi 07 ja alkuvuodeksi 08! Jihuu.. Musta tulee aktiivipuuhastelija.. eikä enää pelkkä kotinäpertelijä.. (yeah, we'll see about that...) Noo.. ainakin yritän kovasti innostua aktiivisesta elämästä. Olisi ihan ihanne tilanne jos vielä kaiken aktiivisen toiminnan lomassa jaksaisin ja osaisin liikkua. Siis tarkoitan työmatka pyöräilyn lisäksi vaikka pyörälenkkejä tai pitkiä kävelylenkkejä. Jos vaa polovet kestää! ;]

Niin, ja eilen meillä kävi Jehovantodistajia.. Se oli ihan mielenkiintoista.. siis se tilanne. He olivat ystävällisiä vaikka kerroinkin oman Uskomattomuuteni! :P

Loistavaa, Olen uskomaton!