No okei, en keksinyt parempaakaan otsikkoa, koska tän kuvan mä nimesin joskus Amélie-tauluksi.

Eli juttu on siis sellainen, kun minä joskus katsoin sellaisen elokuvan kuin Amélie. Tykkäsin siitä kovasti. Joku muukin on sen varmaan nähnyt ja tykännyt siitä. Tässä suosikki kohtaukseni.. (hmm.. no yksi niistä) elokuvasta linkkinä, niin että muutkin hoksaavat mistä elokuvasta on kyse: "Amélie heittää leipiä"

Tuossa elokuvassa vanha mies (en viitsi selittää koko elokuvan tarinaa tässä samalla joten hän olkoon "vanha mies") maalaa taulua asunnossaan Amélien naapurissa. En tiedä mikä taulu tuo todellisuudessa on, kenen maalaama, mikä sen nimi on tai mitään muutakaan.. Mutta eräänä keväisenä päivänä törmäsin tuohon taulun kuvaan eräässä paikassa. Onneksi minulla oli kamerakännykkä - sain napattua kuvan siitä itselleni muistoksi.. Tarkoitus on ollut selvittää jotenkin tuo taulun tekijä, nimi, maalausvuosi yms.. Joten jos Sinä tiedät siitä jotain niin ole ihana ihminen ja kerro se minulle! Taulu on siis jotakuinkin tällainen:

546111.jpg

Muistaako joku tuon Vanhan Miehen maalanneen tätä taulua elokuvassa Amélie? Tämä kuva ei ole mikään laadun riemuvoitto mutta huonolla kamerakännykälläni otetuksi ihan kiva.

Tykkään Améliesta niin paljon että olin ihan intona kun näin tän kuvan silloin. Niin ja tosiaan, ostin samanimisen polkupyöränkin. Eli fillarin.